Wednesday, November 01, 2006

Sacha Baron Cohen?

Alltså det här med trådlöst internet överallt verkar inte ha kommit till London, inte till South Kensington i alla fall. Därav frånvaron.

Nu är jag tillbaka och jag letar efter intervjuer med Borat, förlåt jag menar Sacha Baron Cohen. Pls help.
I England skriver alla tidningar sura comments om hur SBC vill ha frågorna i förväg när dom ska intervjua honom (som om det inte var tillåtet för just honom) – och sen gör de intervjuerna med Borat in-character i stället för med Sacha. Liksom Nöjesguiden. Dom orkar inte ens översätta sin intervju: http://www.nojesguiden.se/film/article.asp?aID=13462
Var är Sacha Baron Cohen?

Ska försöka att återkomma snart och berätta nåt om Eurozinemötet i London. Och om föreläsning. Tack för heta tips.

5 comments:

Rollx said...

Borat the movie lär man tids nog kika på. Jo det är lustigt att dom inte orkade översätta intervjun. Den som skulle göra det, var kanske inte så duktig på utrikiska ?.

Vet inte hur bekant du är med Sasha Baron Cohen ?. Men han gör en annan rätt så rolig karaktär. Kika efter Bruno (Österikisk gay kille). Finns på youtube. Klippet där han är på en skinheads fest är nog roligast.

Karolina Ramqvist said...

Ja jag vet! Enda gångerna som SBC tycks intervjuas som sig själv är på am talkshows. På Conan tror jag det var berättade han om när han var på Daytona Spring Break och "intervjuade" några sportmän och fick dom att strippa och till slut också visa sig nakna full frontal. Dom skrek typ ut sina namn och sin hemstad och "SPRING BREAK!" och Bruno skrek "say hello to Gay TV, Austria" och därefter blev han och kameramannen misshandlade.
Också på youtube tror jag.

Anonymous said...

Verkar som Sasha inte tillåter tidningsintervjuer, endast Borat. DiEgo har en i senaste numret:
http://www.diegofeed.se/?p=228
Har dock ej läst.

Anonymous said...

"In the lead-up to the film’s release, Baron Cohen has refused to give personal interviews, instead speaking only in Borat’s iconic voice", skriver amerikanska In These Times i en intressant artikel:
http://www.inthesetimes.com/site/main/article/2877/

Anonymous said...

När jag läser intervjun tycker jag mig ana Sacha Baron Cohen mellan raderna. Nu vet jag ju försås inte vad SBC tycker i olika frågor men att Borat konsekvent säger "War Of Terror" ist. för "War On Terror" låter ana vissa ställingstaganden (som iofs. inte är alltför kontroversiella i västeuropa?). Att översätta intervjun hade f.ö. varit synd eftersom man då missar Borats färgstarka "idiomatiska" uttryck.