Thursday, December 14, 2006

Den borgerliga familjen igen och igen



Den här artikeln blev verkligen så där, men jag tänkte försöka lägga ut alla texter på den här bloggen. (Eller möjligen på min personliga arenagruppshemsida som är så otroligt lam med typ spår från tre veckor någon gång i början av året då jag hann lägga upp lite krönikor och shit.)

Varför är Fredrik och Filippa så fascinerande? Varför måste det skrivas artiklar om dem varje dag? Jo, men alltså de är verkligen som Västermalmsgallerian. Jag vet inte om någon annan i Stockholm upplevt samma sak, men när Västermalmsgallerian öppnade, och "lattemammorna" blev ett begrepp, så ville jag bara vara där hela tiden.
So addictive.

Samma sak gäller tidningen mama och Fredrik och Filippa Reinfeldt och Svenska Dagbladets helgbilagor.
Det är nåt med statusjakten och det där nogranna flauntadet av livsstil som blir så härligt när det görs in the mainstream. Allt är liksom nytt och fint, alla knarkare på Fridhemsplan är borta, och allting vill så himla mycket och gärna och ändå är det lite b. Det är känslomässigt.

4 comments:

Anonymous said...

Ja, nu förtiden knarkar ju alla sekelskifteslägenheter istället, i alla fall om man har råd...

Anonymous said...

What about the children?

odenplan.nu said...

Men jag hajar inte riktigt...är det inte då som det blir riktigt unket...när det blir mainstream? Eller finns det något självändamål i svennigheten?

Anonymous said...

jag tror att svenskar har ett behov av en mindre socialrealistisk vardag. och snyggare politiker. tout simple.