Monday, September 08, 2008

Roxanne's Revenge


Som liten rapport från helgen – och uppföljare till förrförra helgens krönika – kan jag berätta att jag hade tänkt mig en temakväll i lördags. Tema tonår: en tonåring som är stor nu och en tonåring som var stor när jag gick på lågstadiet. Dessvärre missade jag Rye-Rye på Brunogallerian men Roxanne Shanté på Mosebacke/Yes! var jättebra.
Shanté hade fina kläder, hennes röst lät nästan lika cartoon som när hon var fjorton, hon höll det kort (alla borde hålla det kort), hon gjorde den bästa introfest jag sett på länge (alla borde bara säga if you know this muthafuckin song sing a long och köra ett intro och inte hålla på och dra ut så mycket på det som alla ändå tycker är tråkigt).
Enda tråkiga var att när hon skulle göra en storslagen avslutning med sin bästa låt, "Big Mama" (från skivan på bilden), så visade det sig att den svenska publiken inte hade hört den förut.

No comments: