Thursday, September 11, 2008

Maud Olofsson på lunchen


I går var min älskade Maud och åt lunch på ett exklusivt badhus i Stockholm där jag brukar träna.
Först såg jag bara säpo överallt. De smälte visserligen in bra eftersom kostymer är helt i sin ordning och till och med mycket vanligt förekommande på detta gym/spa/lunchställe (vilket är en bra sak), men det som inte såg normalt ut var hur de satt och på det där säpoaktiga sättet liksom väntade. Läste lite Veckorevyn, patrullerade lite utanför omklädningsrummet, slog en lov vid konditionsmaskinerna.
Jag tänkte snarare någon kunglighet men sedan såg jag då Maud, vid ett lunchbord tillsammans med en kvinna ur sitt kärnteam (man har ju hört att alla Mauds medarbetare försöker se ut som hon och det tycktes stämma, att Maude sätter mikrotrender i politiken) och så en halvung man som hade PR skrivet över hela sitt ansikte.
Och centern är ju det nya hippa borgarpartiet, kanske det parti som står längst till höger.
Stureplanshögern.

Givetvis försökte jag spana in Mauds frisyr och klädstil men det gick inte alls, hon satt längst in mot väggen.