Monday, January 22, 2007

Det sista upproret?



Oh. "Norbit".
En film som jag gärna skulle vilja se just nu.
Jag brukar aldrig orka se filmer med Eddie Murphy men jag gillar hela grejen med hans version av method acting och alla hans ämnesval.

(Fast är det möjligt att gilla yellow face-elementet i "Norbit"?
Och måste man se filmen, för att kunna svara på det?)

Dessutom är "Norbit" så klart högintressant som forskningsmaterial i frågan om huruvida de tjocka verkligen är på väg tillbaka. Jag kan tänka mig det. Jag kan tänka mig att 2007 blir året då fettet kommer tillbaka från 1700-talet. Eller när det nu var det var fint att va fet senast.

2 comments:

Anonymous said...

å ena sidan rachel zoe-stylade bengetter (the zoebots)...

å andra sidan beth ditto (the gossip)...

jag tror nog att smal-idealet kvarstår under 2007 medan samhällspyramiden får en allt stadigare grund (typ norbits flamma, killen i båten på din "jul-bild). låt dem äta bakelser, som de säger i samhällets topp!

Charlotte W said...

Klart indy har rätt. Inte särskilt troligt att vi kommer få se Stureplansfolket arbeta hårt på att få upp en fetma.